Sık Sorulan Sorular


Kurumsal e-posta adresimi nasıl alabilirim?
Formlar linkindeki kurumsal e-posta adresi talep formunu doldurup Bilgi İşlem Daire Başkanlığına teslim ederek e-posta kullanıcı adı ve şifrenizi edinebilirsiniz. Mezun öğrencilerimiz e-posta adresleri kullanımı devam etmektedir.
 
E-posta adresimi nasıl kullanabilirim?
http://posta.kmu.edu.tr/ adresinden yada Outlook vs. e-posta istemcisi programları ile e-posta servisinden faydalanabilirsiniz. 
 
E-posta şifremi unuttum/sorun var ne yapmalıyım?
Bu gibi durumlarda Bilgi İşlem Daire Başkanlığına şahsen müracaat etmeniz gerekmektedir.
 
E-posta Şifre Değiştirme nasıl yapabilirim?
Kurumumuz e-posta kullanıcılarının e-posta şifrelerini yeterli uzunlukta ve karakter içerir şekilde ayarlamaları güvenlikleri açısından büyük önem taşımaktadır. Kolay şifreler deneme yanılma yöntemi ile kolayca bulunabildiği için e-posta şifrelerinizin aşağıda belirtilen kurallara uygun olarak belirlenmesi gerekmektedir.

E-posta hesabınızın şifresini değiştirmek için hesabınıza girdikten sonra "Tercihler" sekmesi seçilip "Giriş Seçenekleri" bölümünden "Parola Değiştir" düğmesini kullanınız. Gelen ekranda kullanmakta olduğunuz şifrenizi ve yeni şifrenizi girerek şifre değiştirme işlemini tamamlayabilirsiniz. Şifre verirken aşağıdaki kurallara uyarak daha güvenli şifreler elde edebilirsiniz.

• 8 karakterden kısa olmaması,
• İçinde büyük-küçük harf ve rakam veya sembollerin bulunması,
• Herhangi bir dilde anlam ifade etmemesi (örneğin kısaltmalar),
• Sizin kişisel bilgilerinizi bilen bir kişi tarafından tahmini kolay olmaması (örn. isim + doğum yılınız)

Şifreler kişisel bilgilerdir. Bir başkasına verilmesi, başkaları tarafından kolay bulunabilir yerlere yazılması (bilgisayar dosyaları dâhil) veya e-posta ile başkasına gönderilmesi halinde tüm sorumluluk şifre sahibine aittir.
E-posta şifre değişimi anlatım için tıklayınız.
 
E-posta Kotam Doldu mu?
Tüm e-posta servislerinde kullanıcılarının e-postaları için bir kota belirlenmekte ve bu kota sınırının aşılmaması istenmektedir. @kmu.edu.tr uzantılı e-posta adresleri için de bir kota belirlenmiştir. Belirlenen kota mail sunucu sisteminin disk kapasitesi ve kullanıcı sayısı ile ilgilidir. Bununla beraber e-posta adreslerinin kullanım oranı, ek dosya iliştirme (attachment) gibi seçeneklerde kotanın belirlenmesinde etken olmaktadır.

Kullanabilecekleri kotayı doldurduklarında posta kutularını boşaltmayıp veya sıkıştırma, yedekleme işlemlerini yapmadıklarından posta kutuları dolmakta, gönderilen postalar göndericiye kota aşımı nedeniyle geri dönmektedir.

@kmu.edu.tr uzantılı e-posta adresine sahip personelimiz e-posta kotasının büyüklüğünü ve ne kadar yer kaldığını; “E-posta Servisine” girip ekranın sol üst köşesinde fareyi (mause) beklettiklerinde görebilmektedirler.



 
 
E-posta Yedeklemesi - Geri Yüklemesi
E-posta kullanıcılarımızın posta kutularında birikmiş olan önemli e-posta mesajlarının, önceden öngörülemeyen herhangi bir problem nedeniyle kaybolması/silinmesi olasılığına karşı yedeklenmesi gerekmektedir.

Tüm kullanıcılarımız; http://posta.kmu.edu.tr adresinden kendi hesaplarına bağlanarak yedeklerini alabilirler.

Yedek alma işlemine geçilmeden önce kullanıcılarımızın gereksiz e-postalarını silmesi önemlidir. Önemsiz e-postaların sürekli olarak kontrol edilerek silinmediği takdirde, merkezi e-posta sunucusu ve kullanıcı hesabı performans yönünden olumsuz olarak etkilenecektir.

Yedek alma
Yedek alınan e-postaların geri yükleme
 
E-posta Sunucusu (ZİMBRA) Kullanım Klavuzu
E-posta Sunucusu (ZİMBRA) nın kullanım klavuzu için tıklayınız.
 
 
Outlook Express E-posta Ayarları
Outlook Express E-posta Ayarları klavuzu için tıklayınız.
 
Outlook Express E-posta Yedekleme - Geri Yükleme Ayarları
Yedekleme - Geri Yükleme Ayarları   klavuzu için tıklayınız.
 
 
Veri Tabanlarına Yerleşkemiz Dışından Erişim Ayarları
Veri Tabanlarına Yerleşkemiz Dışından Erişim Ayarları klavuzu için tıklayınız.
 
 
Explorer Ağ Tarayıcısı ile Internet Bağlantı Problemi
Sistemimizde Windows kullanıcılarının Explorer Ağ Tarayıcısı ile internete bağlanırken yavaşlama hissettikleri tespit edilmiş olup bu durum sistem yavaşlığından değil kişisel bilgisayar ayarlarından kaynaklanmaktadır.

Bu sorunu yaşayan kullanıcılarımızın yapması gerekenler Bilgi İşlem Daire Başkanlığı sitesinde http://bim.kmu.edu.tr/duyuru.aspx?ayrinti=257 açıklanmıştır.
 
Bilgisayarım bozuldu ne yapmalıyım?
Öncelikle birimimizden telefonla teknik destek alınız. Sorun çözülemezse Arıza Bildirim Formunu doldurun ve bilgisayarınızı Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Teknik Servise gönderiniz. Bilgi İşlem Daire Başkanlığında yalnızca kurumsal cihazların bakım ve onarımı yapılmaktadır.
 
Kablosuz Ağ var mı? Varsa kullanabileceğim yerler nerelerdir?
Üniversitemiz yerleşke içindeki tüm bina ve açık alanlarda kablosuz ağ kullanılmaktadır. Personel ve öğrencilerimiz faydalanabilmektedir.
 
Bilgisayar laboratuarlarından faydalanabilirliyim, çalışma saatleri nelerdir?
Fakülte ve meslek yüksekokullarımızda bilgisayar laboratuarları bulunmaktadır. Ancak bu laboratuarlar ders amaçlı olarak kullanılmaktadır. 
 
Sorunlarımız için hangi telefonları aramamız gerekiyor?
Teknik sorunlar için 3427
Network- mail problemleri için 2059
Web sayfaları güncelleştirmeleri 3430